Porijeklo Crowdsourcing-a može se pratiti unazad do 18. stoljeća. Godine 1714. britanska vlada raspisala je natječaj za “nagradu za zemljopisnu dužinu”. Ova je nagrada iznosila 20.000 funti i trebala je biti dodijeljena nekome ko može razviti pouzdanu metodu za izračunavanje dužine plovila dok je na moru.
Pronalaženje rješenja za ovaj problem nije dodijeljen stručnjacima, već je zadatak dobio mnoštvo. Nagradu za zemljopisnu dužinu dobio je John Harrison, urar,
koji je zemljopisnu dužinu izračunao uz pomoć vrlo preciznih satova, i tako je nastao prvi kronometar.
Originalni kronometar se i sada može vidjeti u Royal Museum Greenwich u Londonu.
19. stoljeće – Oxford English Dictionary
U 19. stoljeću nekoliko je iznimno pametnih ljudi tražilo preispitivanje cjelokupnog engleskog jezika. To je bilo rođenje Oxfordskog rječnika engleskog jezika. Godine 1879., filozof James Murray zamolio je svoje čitatelje koji govore engleski da mu pošalju reference na svakodnevne i neobične riječi.
Njegov zahtjev naišao je na ogroman pozitivan odgovor. Oxford English Dictionary stoga je prvi projekt u kojem je zadatak prepušten grupi – crowdsourcingu u pravom smislu te riječi.
20. stoljeće – Tri primjera Crowdsourcing projekata u analognoj eri
Godine 1919. Planters Peanuts pokrenuli su natječaj za dizajn za razvoj svog logotipa.
Godine 1979. Tim i Nina Zagat uspostavili su “Zagat Restaurant Guide” za koji su isprva koristili ocjene svojih prijatelja, a kasnije i šire zajednice.
1981. obilježilo je objavljivanje trećeg turističkog vodiča “Lonely Planet”. Putnici su pružili ovaj vodič sa savjetima i trikovima te ispravljenim informacijama relevantnim za odredište