crowdsourcing.ba

Crowtesting je novi pojam u svijetu software-a i odnosi se na tehniku testiranja softvera u kojoj je skup ljudi, angažiran da testira određeni IKT proizvod ili uslugu. Softverski alati često se koriste za koordinaciju testiranja i osiguranje kvalitete konačnog proizvoda.

 

Ova metoda testiranja učinkovita je u stjecanju širokog raspona korisničkih mišljenja i iskustava, pomažući u prepoznavanju pogrešaka koje inače možda nisu otkrivene. Uz to, testiranje mnoštva omogućuje programerima i dizajnerima da steknu jasnu predodžbu o tome kakvo je iskustvo krajnjeg korisnika, što im omogućuje donošenje boljih odluka u pogledu dizajna i funkcionalnosti.

Ovo je vrlo isplativo jer firma plaća samo za pronađene pogreške umjesto satnice ili plaće koju bi dobili profesionalni testeri.

Uz to, testiranje mnoštva omogućuje programerima i dizajnerima da steknu jasnu predodžbu o tome kakvo je iskustvo krajnjeg korisnika, što im omogućuje donošenje boljih odluka u pogledu dizajna i funkcionalnosti. Ovo je ujedno i vrlo isplativo, jer firma plaća samo za pronađene pogreške umjesto satnice ili plaće koju bi dobili profesionalni testeri.

Crowdtestiranje daje izravan i neposredan pristup stvarnoj ciljanoj publici uz mogućnost testiranja bilo gdje u svijetu, s bilo kojeg uređaja ili operativnog sistema. Bilo da je potrebno funkcionalno testiranje, testiranje upotrebljivosti, testiranje lokalizacije ili povratne informacije korisnika o određenom digitalnom proizvodu – Crowdtestiranje je najbolje rješenje.   

Skupno testiranje omogućuje većem broju ljudi da sudjeluju u procesu testiranja uz veću fleksibilnost, ali uz značajno niže troškove za organizaciju i u puno kraćem vremenu u usporedbi s tradicionalnim internim postupkom testiranja.

Prednosti Crowdtestiranja:

  • Širok raspon korisnika pruža veliku raznolikost u svojim iskustvima,
  • Omogućuje testiranje sa svim vrstama različitih parametara, kao što su različite brzine veze, preglednici i uređaji kojima glavni tim za testiranje možda nema pristup,
  • Vjerojatnije je da će veća grupa pronaći greške koje se mogu ponoviti nego mala skupina testera,
  • Od ispitivača se može očekivati nedostatak pristranosti prema tvrtki,
  • Novčana vrijednost oba gore navedena = temeljitije testiranje za jednak raspon cijena, a kraće vrijeme bez ugovora i režijskih troškova.

Pored prednosti postoje i odreženi nedostaci Crowdtestiranja:

  • Povjerljivost je ugrožena time što testiranje radi velika grupa koja može biti ili ne biti lojalna robnoj marki/proizvodu,
  • Komunikacija između ispitivača može biti teška zbog vremenskih razlika ili jezičnih barijera,
  • Budući da plaćanje obično ovisi o broju pronađenih grešaka, a ne o njihovoj ozbiljnosti, testeri mogu tražiti i identificirati mnogo malih, manje važnih grešaka, umjesto da istinski posvete vrijeme i trud na pronalaženju jedne ili dvije velike, iscrpljujuće greške.

Neke firme radije koriste crowdsourcing za podršku vlastitih timova za testiranje. Ovo omogućuje mnogo dublji proces testiranja, ali ponekad profesionalne testere može navesti da osjećaju da su njihove vještine podcijenjene i da se prepuštaju onima koji su manje kvalificirani. Ako tester s masovnim pristupom ne pronađe pogreške, neće biti plaćen; u očima profesionalnog ispitivača, to se može smatrati povezivanjem njihovih teško stečenih vještina i obrazovanja s neplaćenim radom. Također, može potkopati veliki dio troškovno učinkovitu prirodu crowdsourcing-a.