crowdsourcing.ba

Crowdvoting je vrlo moćan alat kojeg koriste preduzeća i organizacije za interakciju sa svojom publikom i donošenje odluka. Ovo je jedan od oblika Crowdsourcing-a koji omogućava javnosti glasanje o određenom pitanju. Lansiranje novih proizvoda prepuno je opasnosti. Osim suočavanja s potencijalnim proizvodnim, logističkim i marketinškim neuspjesima, preduzeća riskiraju gubitak milijune dolara, ukoliko ono što se očekuje da bude razočaravajuće.

 

Velike su prednosti korištenja Crowdvoting-a. Jedna od prednosti jeste da omogućuje preduzećima i organizacijama da se sa svojom publikom povežu na bolji i značajniji način, dajući publici glas u procesu donošenja odluka, sa mogućnošću izgradnje povjerenja i lojalnost svojih kupaca. Osim toga, preduzeće može doći do boljih ishoda donošenja odluka, budući da kolektivna inteligencija grupe često pružiti bolja rješenja od pojedinca ili male skupine ljudi. I na kraju Crowdvoting, to može biti vrlo isplativ za donošenje odluka, jer eliminira potrebu za skupim istraživanjem tržišta.

 

Kako funkcionira crowdvoting?

1. Sam proces crowdvoting obično počinje javnim pozivom za dostavu radova. To se može učiniti putem društvenih mreža, kampanja
putem e-pošte ili drugih oblika online komunikacije.

2. Nakon što su rješenja primljena, ocjenjuje ih tim stručnjaka ili interno povjerenstvo. Najbolja  rješenja se zatim odabiru
za glasanje publike. 

3. Publika se poziva da glasa o rješenjima, obično putem online platforme. To se može učiniti putem društvenih mreža, namjenski
napravljene web stranice ili neki drugi način.

4. Pobjednik se bira na temelju broja dobivenih glasova. Ponekad može biti više pobjednika ili drugoplasirana nagrada.

5. Pobjedničko rješenje zatim se implementira ili koristi kao osnova za daljnji razvoj.

Glasanje publike i ocjenu stručnjaka može se kombinirati i na druge načine (npr. korištenje glasovanja publike za početnu provjeru i ocjene stručnjaka za odabir konačnih pobjednika)

Voting Crowd | Cloud-based election system

Prednosti korištenja Crowdvoting-a

U posljednjem desetljeću, Crowdvoting je postao vrlo popularna metoda za preduzeća i organizacije za donošenje odluka. Crowdvoting je oblik Crowdsourcing-a, gdje se od grupe ljudi traži da daju glas o određenom pitanju ili odluci. Prednosti Crowdvoting-a su brojne i mogu dovesti do boljeg donošenja odluka, većeg angažmana i poboljšanog zadovoljstva kupaca/korisnika usluga ili proizvoda. 

Crowdvoting može:

  • dovesti do boljeg donošenja odluka zahvaljujući kolektivnoj inteligenciji mnoštva. Kada se od grupe ljudi traži da glasa o određenom pitanju, kolektivno znanje i iskustvo grupe može dovesti do bolje odluke. 
  • povećati angažman među kupcima i sudionicima. Ukoliko se uključe u proces donošenja odluka, to može dovesti do povećane lojalnosti i povjerenja
  • uštedjeti preduzećima i organizacijama vrijeme i novac u procesu donošenja odluka. Uključivanjem velike grupe ljudi odluke se mogu donositi brže i učinkovitije. Ovo je osobito korisno kada se radi o vremenski osjetljivim pitanjima.
  • dovesti do poboljšanog zadovoljstva kupaca. Samim uključivanjem kupaca u proces donošenja odluka, oni se više zalažu za ishod i veća je vjerovatnoća da će biti zadovoljni krajnjim rezultatom.
 

Crowdvoting je bitna komponenta crowdsourcing-a, koja osnažuje mnoštvo da zajednički donosi odluke. Uloga Crowdvoting-a je ključna jer omogućuje odabir najboljeg rješenja iz skupine ideja. Crowdvoting je demokratski način donošenja odluka koji omogućuje svakom sudioniku u masi da ima svoje mišljenje. Omogućuje da se kolektivna inteligencija mnoštva obuzda i iskoristi za postizanje određenog cilja.