crowdsourcing.ba

U prošlosti je Boeing-ov standardni pristup bio stvaranje svojih dizajna i njihovo slanje dobavljačima. Zatim bi dobavljači slali gotove dijelove Boeingu gdje bi ih njegovi radnici sastavljali. Međutim, u stvaranju 787 Dreamlinera, Boeing je krenuo drugim putem. Izgubio je svoju vodeću poziciju u zrakoplovstvu od Airbusa, svog europskog konkurenta. Avionske firme tražile su jeftinije avione s učinkovitijom potrošnjom goriva, a Boeing je morao uvesti inovacije.
Imao je ograničena sredstva za to i rok koji je trebao ispuniti. Dakle, umjesto da sve rade sami, Boeing je pozvao svoje globalne dobavljače da sarađuju na svemu – dizajnu proizvoda, inženjeringu, kao i proizvodnji.

May be an image of aircraft

Proces nije bio lak, a definitivno je bio riskantan. Možda nije uspjelo svima. Međutim, Boeing-ovi dobavljači su Kawasaki, Mitsubishi i General Electric, da spomenemo samo neke. Boeing je pozvao inženjere iz 100 različitih tvrtki na saradnju.

787 Dreamliner bio je proizvod niza inovacija koje Boeing ne bi mogao sam postići. To uključuje potpuno novi tip laganih krila i novi, brži i učinkovitiji sistem održavanja. Također je skratio proces projektiranja za godinu dana, a proces sastavljanja sveo se na samo tri dana. Osvrćući se na ovo iskustvo, Boeing priznaje da se nikada ne bi vratili na staro. 

5 kompanija koje koriste Crowdsourcing 
 

•  BMW – U suradnji s HYVE Innovation Community, BMW je sponzorirao niz otvorenih natjecanja u inovacijama od ranih 2000-ih. Za natjecanje 2013. proizvođač automobila je zamolio sudionike da predlože nove ideje o tome kako poboljšati prtljažnike BMW vozila, posebno SUV vozila. Unutar mjesec dana od početka natječaja BMW je dobio više od 750 ideja, s ilustracijama i tekstovima. Žiri BMW-ovih menadžera suzio je prijavu na tri tehnički najizvedivije ideje. Pobjednici su dobili novčane nagrade od 5.000 €, 2.500 € i 1.000 €. Osim toga, BMW ih je pozvao u radionicu proizvođača automobila u Münchenu kako bi vidjeli kako njihove ideje funkcioniraju u stvarnim aplikacijama. Saznajte više o budućim prilikama na BMW Crowd Innovation Platform https://www.bmwgroup.com/en/innovation/open-innovation/crowd_innovation.html

 

• Fisher-Price – 2014. godine na iMedia Summitu u Atlanti, Georgia, Olga Patel (bivša viša menadžerica Open Innovation u Mattelu, matičnoj tvrtki Fisher-Pricea), podijelila je priču o tome kako je Little People linija igračaka brenda imala koristi od crowdsourcinga. Zahvaljujući zbirci ideja prikupljenih sa svoje društvene mreže, Fisher-Price je uspio stvoriti nove likove iz linije igračaka u roku od četiri sedmice i s proračunom od 10.000 dolara. Da su koristili konvencionalan pristup dizajnu, trebalo bi nekoliko mjeseci i koštalo bi najmanje 50.000 dolara.

 

• Intel CorporationDisney – U vrijeme kada je moderni crowdsourcing bio još u povojima, Intel Corporation je rano povjerovao u novoosvježenu praksu otvorene suradnje pokretanjem svjetskog natjecanja 2008. u potrazi za tehnologijom koja bi mogla poboljšati globalnu potrebu za obrazovanjem, okolišem , zdravstvo i gospodarski razvoj. Namjera je bila dati poticaj pojedincima i organizacijama da osmisle pametne metode primjene tehnologije za rješavanje problema u četiri područja interesa. Tokom osam mjeseci koliko je natjecanje bilo otvoreno, Intel je primio više od 200 prijava od pojedinaca, neprofitnih organizacija, nevladinih organizacija, sveučilišta i kompanija iz 44 zemlje. Dvije od četiri pobjedničke ideje bile su: Mobilna solarna računalna učionica: računala na solarni pogon za škole u nerazvijenim zemljama/područjima s ograničenim pristupom IT aplikacijama. Cellscope: aplikacija za telemikroskopiju koja pretvara kameru na mobitelu u mikroskop za praćenje bolesti poput malarije. Novčana nagrada iznosila je 100.000 dolara u razvojnom financiranju za pobjednika u svakoj kategoriji.

 

• Nestlé – Najveća prehrambena tvrtka na svijetu, Nestlé, nekoć je prikupljala ideje za svoj brend Milkybar na eYeki. Nestlé je želio novu grickalicu koja bi mogla pomoći u jačanju veze između majki i djece. Izazov je bio izmisliti novu poslasticu koja sadrži prirodne sastojke kako bi majke znale da daju zdrav izbor svojoj djeci. Nestlé je od sudionika zahtijevao da predlože potpuno novi proizvod zajedno s pakiranjem i prezentacijom. Pobjednik je dobio novčanu nagradu od 5000 dolara. Saznajte više o drugim mogućnostima Nestlé crowdsourcinga https://ingenius.nestle.com/

 

• Nissan – “Projekt Titan” Nissana, 2014. godine (https://usa.nissannews.com/en-US/releases/ready-for-action-a-closer-look-at-nissan-s-project-titan) bio je još jedan premijer primjer kako crowdsourcing može imati ogroman učinak na popularnost tvrtke. U prvoj fazi projekta Nissan je zamolio novinare koji rade u vanjskim okruženjima da daju prijedloge o tome kakvu bi vrstu kamioneta željeli koristiti za zahtjevan posao i u kakvom bi se okruženju vozilo koristilo. Prijedlozi su brzo stigli u obliku tekstualnih poruka i videa. U drugoj fazi Nissan je napravio kamionet na temelju najboljih ideja. Tvrtka je završila izradu vozila iste godine. Koristio je Nissan Titan kao osnovno vozilo, a zatim je implementirao neke izmjene na motoru, ovjesu, vanjštini i unutrašnjosti. Vozilo koje je rezultiralo, poznato kao Nissan Titan PRO-4X, krenulo je u prvu probnu vožnju u stvarnom svijetu u divljini Aljaske, a vozila su ga dvojica bivših sudionika projekta Ranjeni ratnik. Prema tvrtki, to je bio prvi kamionet izgrađen po modelu crowdsourcinga.