crowdsourcing.ba

Crowdsourcing je traženje znanja, dobara ili usluga od velikog broja ljudi širom svijeta, nudeći agilnost, razumijevanje i dokaz trendova koji se brzo razvijaju, nadmašujući tradicionalne istraživačke tehnike u pružanju rješenja za određena pitanja. Učesnici u Crowdsourcing-u šalju svoje ideje kao odgovor na online zahtjeve, putem društvenih medija, aplikacija ili namjenskih platformi. Neki od onih koji su uključeni u crowdsourcing su plaćeni slobodnjaci, ali ovisno o prirodi traženog znanja ili usluga, većina ljudi obavlja te zadatke na dobrovoljnoj osnovi.
Sjajan primjer Crowdsourcing-a su online recenzije, npr. recenzije restorana, shopping centara, teretana, hotela, itd.
Četiri osnovna modela Crowdsourcing
1.  Kolektivna inteligencija (eng. Crowdwisdom) predstavlja jedan od dva najčešća poslovna modela crowdsourcing-a, u kome se učenici (Crowdworker-i) okupljaju i dijele svoja znanja i vještine.
2.  Kreativni rad učesnika (eng. crowdcreation work) je otvoren poziv učesnicima na Internetu za novim i korisnim rješenjima., arhitektura, dizajn proizvoda, pisanje, ilustracija.
3.  Glasanje učesnika (eng. Crowdvoting) je poslovni model Crowdsourcing-a koji se primjenjuje kada se na webu prikupljaju mišljenja o određenoj temi, uz pomoć velikog broja učesnika. Glasanje se može koristiti kao sredstvo za procjenu ispravnosti i kao odgovor publike.
4.  Masovno finansiranje (eng. Crowdfunding) predstavlja poseban model Crowdsourcing-a. Za razliku od modela koji podrazumjevaju da ljudi svojim radom ili uslugama pomažu neki autorski projekat. Crowdfunding se isključivo odnosi na finansijski doprinos učesnika.